Amíci už pochopili, že úředníci jsou ideálními uživateli carsharingu. Kdy pochopíme v Brně a Praze?
Úředník a carsharing
V roce 2013 měli američtí úředníci k dispozici více než 240 tisíc aut, která jim zaplatili daňoví poplatníci. Mnoho z těchto aut bylo využíváno jen zřídka a peníze daňových poplatníků tak hnijí na parkovištích.
Letos v listopadu zahájí americká vládní agentura GSA pilotní projekt, během kterého budou úředníci využívat auta čtyř carsharingových firem a úřady sníží počet aut ve svých vozových parcích.
Na tomto návrhu zaráží jen jediné – proč trval tak dlouho? Úředník je totiž ideálním uživatelem carsharingu, protože auto potřebuje v průběhu běžné pracovní doby, zatímco nejvyšší poptávka po carsharingových autech je večer a o víkendu.
Potřeby úředníků a ostatních uživatelů carsharingových firem se výborně doplňují a ve výsledku na tom vydělají všichni.
Co Brno a Praha? Vyzkoušejí úředníci carsharing?
Carsharingové firmy raší jako houby po dešti i v Brně a Praze, a tak uvidíme, zda i zdejší úředníci přenesou do praxe sliby o úsporách a začnou využívat carsharing.